niedziela, 16 października 2011

STOEWER GREIF JUNIOR








Prawdziwa perełka :STOEWER GREIF JUNIOR .
Opis sprzedawcy :
UNIKAT!!!  NIE  KUPISZ TEGO  MODELU  NA  ŻADNEJ  AUKCJI  NA  ŚWIECIE   Z  MOICH  INFORMACJI  SA  TYLKO  3  SZT. STOEWER GREIF  JUNIOR   100%  ORYGINAŁ WYPRODUKOWANY W  SZCZECINIE  W  ROKU 1939. KONSTRUKCJA  NADWOZIA  DREWNIANA  POKRYTA STALOWA  BLACHA  OBIJANA  GWOŹDZIAMI.  ODBUDOWANY  PRZEZ  PROFESJONALNA  FIRMĘ  ZAJMUJĄCA  SIĘ  ODBUDOWA TEGO  TYPU POJAZDÓW  ZABYTKOWYCH   AUTO-CENTRUM KAMIEŃ POMORSKI.  POJAZD ODBUDOWANY W  2011  ROKU  POSIADAM  PEŁNA  DOKUMENTACJE  ZDJĘCIOWA  ZWIĄZANA  Z  ODBUDOWA  SAMOCHODU.
Stoewer Greif Junior – nazwa związana jest z herbem miasta Szczecina, w którym wyprodukowano samochód. Greif Junior to samochód osobowy klasy średniej, który firma Stoewer wyprodukowała jako następcę modelu R 180 w roku 1935. Upadłość firmy Neue Röhr AG z Ober-Ramstadt otworzyła możliwość przejęcia licencji i tamtejszych narzędzi Tatra 30. Tym samym Stoewer, podobnie jak wcześniej firma Neue Röhr AG, uniknęła kosztów i ryzyka związanego z wprowadzaniem innowacji. Początkowo produkowano Röhr Juniora bez wprowadzania zmian. Jednakże na wiosnę 1936 r., po wyprodukowaniu ok. 900 egzemplarzy, model otrzymał nową, bardziej elegancką karoserię własnego projektu. Koła wisiały na konstrukcji pozbawionej osi z dwoma poprzecznymi resorami piórowymi. Koła tylne były przymocowane jednym poprzecznym resorem piórowym do osi tylnej łamanej. W przedniej części pojazdu umieszczono 4-cylindrowy silnik „boxer“ ohv, z napędem na tylne koła i 4-biegową skrzynią. Do roku 1939 wyprodukowano dokładnie 4.000 egzemplarzy modelu Greif Junior.
Lata produkcji 1935 - 1939
Typy nadwozia T2, L2, Cb2, R2
Silnik 4 cylindry, boxer, 4 Takt
Górnozaworowy (ohv)
Średnica cylindra x skok tłoka 75 mm x 84 mm
Pojemność skokowa 1484 ccm
Moc (KM) 34
Moc (kW) 25
Zużycie paliwa 11 l / 100 km
Prędkość maksymalna 100 km/h
Ciężar własny 1035 kg
Dopuszczalny ciężar całkowity 1425 kg
Instalacja elektryczna 6 Volt
Długość 4380 mm
Szerokość 1580 mm
Wysokość 1580 mm
Rozstaw osi 2660 mm
Rozstaw kół osi przedniej / tylnej 1250 mm / 1250 mm"

3 komentarze:

  1. Wykopałem duźą mosiężną nakrętkę z napisem Stoewer od czego ona moźe byč

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane i proszę o więcej takich artykułów.

    OdpowiedzUsuń