Prawdziwa perełka :STOEWER GREIF JUNIOR .
Opis sprzedawcy :
UNIKAT!!! NIE KUPISZ TEGO MODELU NA ŻADNEJ AUKCJI NA ŚWIECIE Z MOICH INFORMACJI SA TYLKO 3 SZT. STOEWER GREIF JUNIOR 100% ORYGINAŁ WYPRODUKOWANY W SZCZECINIE W ROKU 1939. KONSTRUKCJA NADWOZIA DREWNIANA POKRYTA STALOWA BLACHA OBIJANA GWOŹDZIAMI. ODBUDOWANY PRZEZ PROFESJONALNA FIRMĘ ZAJMUJĄCA SIĘ ODBUDOWA TEGO TYPU POJAZDÓW ZABYTKOWYCH AUTO-CENTRUM KAMIEŃ POMORSKI. POJAZD ODBUDOWANY W 2011 ROKU POSIADAM PEŁNA DOKUMENTACJE ZDJĘCIOWA ZWIĄZANA Z ODBUDOWA SAMOCHODU.
Stoewer Greif Junior – nazwa związana jest z herbem miasta Szczecina, w którym wyprodukowano samochód. Greif Junior to samochód osobowy klasy średniej, który firma Stoewer wyprodukowała jako następcę modelu R 180 w roku 1935. Upadłość firmy Neue Röhr AG z Ober-Ramstadt otworzyła możliwość przejęcia licencji i tamtejszych narzędzi Tatra 30. Tym samym Stoewer, podobnie jak wcześniej firma Neue Röhr AG, uniknęła kosztów i ryzyka związanego z wprowadzaniem innowacji. Początkowo produkowano Röhr Juniora bez wprowadzania zmian. Jednakże na wiosnę 1936 r., po wyprodukowaniu ok. 900 egzemplarzy, model otrzymał nową, bardziej elegancką karoserię własnego projektu. Koła wisiały na konstrukcji pozbawionej osi z dwoma poprzecznymi resorami piórowymi. Koła tylne były przymocowane jednym poprzecznym resorem piórowym do osi tylnej łamanej. W przedniej części pojazdu umieszczono 4-cylindrowy silnik „boxer“ ohv, z napędem na tylne koła i 4-biegową skrzynią. Do roku 1939 wyprodukowano dokładnie 4.000 egzemplarzy modelu Greif Junior.
Lata produkcji | 1935 - 1939 | ||
Typy nadwozia | T2, L2, Cb2, R2 | ||
Silnik | 4 cylindry, boxer, 4 Takt | ||
Górnozaworowy | (ohv) | ||
Średnica cylindra x skok tłoka | 75 mm x 84 mm | ||
Pojemność skokowa | 1484 ccm | ||
Moc (KM) | 34 | ||
Moc (kW) | 25 | ||
Zużycie paliwa | 11 l / 100 km | ||
Prędkość maksymalna | 100 km/h | ||
Ciężar własny | 1035 kg | ||
Dopuszczalny ciężar całkowity | 1425 kg | ||
Instalacja elektryczna | 6 Volt | ||
Długość | 4380 mm | ||
Szerokość | 1580 mm | ||
Wysokość | 1580 mm | ||
Rozstaw osi | 2660 mm | ||
Rozstaw kół osi przedniej / tylnej | 1250 mm / 1250 mm" |
fajny sprzet
OdpowiedzUsuńWykopałem duźą mosiężną nakrętkę z napisem Stoewer od czego ona moźe byč
OdpowiedzUsuńŚwietnie napisane i proszę o więcej takich artykułów.
OdpowiedzUsuń